2017. június 18., vasárnap

Mike Wazowski

Olvasóm Kedves!


Szeretem, ha van idő arra, hogy saját kezűleg készített ajándékot tudok adni valakinek! Szeretem, ha valaki DIREKT kér arra, hogy készítsek már saját kezűleg inkább. Ennél nagyobb bók nincs is! Persze tényleg csak akkor igazán jó, ha van rá idő. Mert különben  megint csak üres ígéret lesz, ami nyomasztja a vállam. Mert ilyen is van bőven.

De Mike megszületett. Hanka kedvenc mesefigurája ez a zöld golyó (Szörny RT.- nem kötelező ismerni). Nekem való egyszerű forma.  Főleg, mert egyből kitaláltam, hogy egy fél földgömböt fogok használni sablonnak. (Van ilyenem, nem tettem tönkre emiatt egyet sem!!!) Átmásoltam egy körcikket papírra, ez alapján szabtam ki a plüsst. 4-et, 4-et összevarrtam. Ez itt a próba:


Karokat, lábakat varrtam és a szem darabjait is kiszabtam. A szemet ráapplikáltam megfelelő színű cérnával, sűrű cikkcakk öltéssel az egyik félre. Szájat is cikkcakkoltam neki. Ezt előre megrajzoltam illanós filccel az anyagra, mikor a földgömbre volt feszítve, hogy jó helyre kerüljön. A szemhéjat nem akartam levarrni középen, ezért azt csak beszegtem és kézzel felvarrtam a szem köré, fölé. Így:


Nagyon egyszerű! Kitömtem a végtagokat és betömködtem az egyik kifordított félgömb - nevezhetjük hasnak - belsejébe, úgy, hogy kilógjanak a végeik. Mintha "befelé nőttek volna"...Ráfektettem a hátsó félgömb részt (szintén színével befelé), mint egy szendvicsre a kenyeret... Körben összetűztem a két felet, rögzítve a karokat, lábakat is. Ha valaki varrt már figurát érteni fogja :) Kifordítva kell körbevarrni, "becsípve" a varrással a karok, lábak felfüggesztéseit. Méghozzá úgy, hogy egy kis - inkább közepes - részen nyitva hagyjuk (mondjuk a kar és láb között) az oldalvarrást, ahol ki tudjuk majd húzkodni a belsejébe tömködött végtagokat (ki kell, hogy férjenek). Én sűrű cikkcakk öltésekkel megerősítettem a karok lábak bevarrását, nehogy könnyen kiszakadjanak majd. 

A körbevarrás után kifordíthatjuk és jó alaposan tömjük ki a figurát a lyukon keresztül. Ezután be is varrhatjuk rejtett öltésekkel, kézzel a nyílást. Itt már szuper kézbe venni! A gyerekeim labdáztak vele, míg én előkészítettem a szarvacskákat, amik nélkül nem lenne hiteles a kis szörnyem. Ezeket kézzel varrtam a megfelelő helyre.. 


Jóképű lett! Ugye? 


Hanka nagyon örült neki! Ez ám a boldogsááááág!!! Nekünk meg rögtön beindult a fantáziánk. Kéne varrni plüssből földgömböt... Elvégre térképész vagyok, vagy mi :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése